02 srp. 2020

Marketinška strategija za doba krize

Sva poslovanja suočavaju se s izazovnim i zahtjevnim vremenima nakon što su posljedice pandemije COVIDA-19 postale više nego očite. Vrijeme je za dugoročno planiranje i pripremanje poslovanja u budućnosti. Ovoga puta svi moraju biti oprezniji, pametniji i spremni i na nepredvidive izazove. Svako poslovanje pokušava uštediti što više, te u isto vrijeme zadržati kvalitetu proizvoda i usluga.

U posljednjem desetljeću marketing su iz temelja promijenili novi oblici komunikacije poznatiji kao društveni mediji. Na zabavan način korisnici su osim dijeljenja vlastitog sadržaja počeli prihvaćati sadržaje koji su kreirani kao reklame za privlačenje pozornosti. Lajkovi, komentari, te dijeljenje ovog sadržaja s prijateljima korisnike su pretvorili u besplatne instrumente marketinga.

Više o budućnosti marketinga nakon pandemije COVIDA-19 s nama je podijelila dr.sc. Valentina Pirić, koja je diplomirala na ovu temu, te aktivno predaje marketing i marketinšku strategiju.

 

Novi kanali marketinške komunikacije

 

„Vremena koja stoje pred nama i ono što nas očekuje je bitna promjena u realizaciji marketinške strategije. Novonastali uvjeti će sasvim sigurno djelovati na klasičnu marketinšku komunikaciju, odnosno smanjit će se primjena masovnih medija (radio, televizija, billboardi) koji ne ostvaruju povratnu vezu s potrošačima. Većina marketinške komunikacije će se usmjerivati prema društvenim medijima, poput Facebooka, Instagrama i slično iz mnogih razloga“, predviđa dr.sc. Pirić.

Mnogima se u kriznim situacijama čini da je marketing pravo mjesto za rezanje troškova, no to je samo kratkoročno rješenje za dugoročan problem koji će se dodatno zakomplicirati ako ne prepoznamo važnost marketinga u ovoj situaciji.

 

Marketing nije pravo mjesto za rezanje troškova

 

„Dvije strane su u ovoj situaciji nastradale. Zaposlenici, čiji se broj bitno smanjuje, te s druge strane marketing koji se čini kao trošak, a ne kao investicija. Zato ova cijela situacija predstavlja izazov unutar kojega ćemo morati napraviti transfer klasičnih oblika marketinške komunikacije izvan masovnih medija koji su skupi, i gdje nemamo izravan kontakt s potrošačima na alternativne kanale“, objašnjava dr.sc. Pirić.

No, zašto su baš alternativni kanali pravo rješenje za ovu situaciju? Što oni nude, a klasični nisu mogli tijekom svojeg dugogodišnjeg postojanja?

 

Budućnosti alternativnog marketinga

 

„Online sfera je daleko učinkovitija, financijski isplativija, te omogućava povratnu vezu s potrošačima. Tu postoji prilika. Svaka kriza pruža određene izazove, no jednako tako pruža priliku da se razviju novi modaliteti komunikacije. Društveni mediji će se sve više koristiti u kontekstu mijenjanja, odnosno pokušaja mijenjanja naših stavova, kako bi postali društveno odgovorniji. Na taj način ćemo dvojako ostvarivati povratnu vezu s kompanijama, a s druge strane kompanije će biti u stanju bitno i značajno ostvarivati određene uštede u kontekstu marketinške komunikacije“, zaključila je dr.sc. Pirić.

Autor: Magdalena Bušić

Izvor: https://youtu.be/X8D9zjaG0uA