🗓️ Datum: 25.11.2025
🕒 Vrijeme: 9:00-16:30
📍 Lokacija: kampus ZŠEM-a, Ulica Filipa Vukasovića 1, Zagreb
Microsoft Excel je jedan od najkorištenijih poslovnih programa danas u svijetu pa ipak mnogi poslovni korisnici koriste samo ograničeni set funkcionalnosti u njima, a u novim verzijama i sa novim dodacima (Add-Ins) Excel postaja još moćniji alat sa mnoštvom dodatnih naredbi i kompletnim novim setom mogućnosti i funkcionalnosti. Ne poznavanje korištenja ovih dodataka glavni je razlog zbog čega se mnoge radnje rade ručno. Korištenjem novih Microsoft Excel funkcionalnosti uštede na vremenu su ogromne i u isto vrijeme daju se i bolji rezultati. Microsoftove opcije kao što su Pivot tablice, analiza i filtriranje podatka, bazne i razne ostale funkcije u praksi se vrlo rijetko koriste što korisnicima onemogućava jasan uvid i analizu vlastitih podataka. Zbog toga su isti problemi prisutni i kod vizualizacije podataka u obliku praktičnih grafova i dijagrama koji mogu puno jasnije dati uvid u podatke.

Cilj ovog seminara je pomoći novim i postojećim Microsoft Excel korisnicima da se upoznaju s brojnim opcijama ovog alata uz korištenja savjeta i trikova u Excelu te tako ubrzaju, optimiziraju, adekvatno analiziraju i vizualiziraju svoje podatke u novoj Excel verziji ovog programa koji sa svojim dodatcima (Add-Ins) dobiva na stotine novih naredbi i funkcionalnosti i potpuno jedno novo ruho.
Po završetku programa, polaznici će naučiti:
- Izrađivati i uređivati sve vrste tablica
- Naučite jednostavne i ugniježđene formule i funkcije
- Kreirati pivot tablice i izvještaje
- Naučiti filtrirati podatke
- Koristiti read only opcije
- Ubrzati standardne procedure i upoznati nove funkcionalnosti Excela i njegovih dodataka
- Konverziju teksta u kolone i obrada ubačenog teksta u kolone
- Rad sa tekstualnim funkcijama TRIM, LEFT, RIGHT, PROPER, UPPER, LOWER i primjer rješenja problema vodeće nule
- Povezivanje sa vanjskim podacima
- Padajući izbornici za unos podatka
- Zabranu unosa krivih podataka
- Konsolidaciju podataka iz više radnih listova
- Kreirati veze između radnih listova i rad s više radnih listova
- Kreirati veze sa drugim MS Office programima (kopiranje tablice iz Excela u Word i linkanje)
- Lookup funkcije HLOOKUP, VLOOKUP i sl.
- Sortiranje podataka i napredno sortiranje
- „Što ako?“ (What-if-analysis) analiza, kreiranje scenarija i podatkovnih tablica
- Koristiti bazne funkcije (DSUM, DCOUNT, DAVERAGE i sl.)
- Filtrirati podatke podataka, koristiti napredni filter
- Prednosti baze nad naprednim filterima
- Kreirati bazu i polja uvjeta
- Ostale korisne funkcije : CONCATENATE, gniježđene IF funkcije i sl.
- Sigurnost (zaključavanje), naučiti zaključati radne knjige, radne listove i pojedine ćelije unutar radnih listova sa lozinkama za pristup
- Rad sa predlošcima
- Koristiti temeljne i napredne opcije Pivot tablica
- Izraditi, obrađivati i vizualizirati sadržaje iz Pivot tablica korištenjem jednodimenzionalnih i dvodimenzionalnih tablica
- Izrađivati Pivot grafove i Rezaće
- Koristiti naprednije Pivot opcije
- Koristiti Power Pivot
- Koristiti Power Map
- Moći kreirati, analizirati i vizualizirati podatke u Excelu
- Koristiti vizualni prikaz trendova u ćelijama i prikaz i praćenje formula unutar ćelija
- Uvoz i izvoz podataka iz različitih izvora podataka i baza
- Moći potpuno samostalno kreirati vlastitu bazu te vršiti razne upite nad njom
- Biti u stanju adekvatno učitati i obraditi vanjske podatke u Excelu
- Analizirati podatke korištenjem raznih naprednih funkcija
- Administrirati i postaviti zaštitu, dijeljenje i praćenje verzija i radnih listova
- Naučiti mnoge ostale praktične postavke koje će omogućiti brži i efikasniji rad u Excelu
Metode rada:
- prezentacija
- razgovor
- analiza dosadašnjih iskustava
- analize primjera
- analiza podataka
- individualan rad i rad u grupama na konkretnim zadacima
- praktičan rad na računalima u Excelu i njegovim dodatcima (Add-Ins)
Kome je program namijenjen:
- Excel početnicima koji žele naučiti naprednije funkcionalnosti ovoga alata uz korištenja savjeta i trikova u Excelu
- Svakodnevnim korisnicima Excela koji žele obrađivati svoje poslovne podatke bolje i brže.
- Seminar je namijenjen svima koji žele naučiti ili unaprijediti svoje znanje Excela uz korištenja savjeta i trikova u Excelu
- Poslovnoj administraciji, analitičarima podataka, marketinškim stručnjacima, inženjerima, projektantima, programerima, menadžerima na svim razinama, kao i svim osobama zaduženim za unapređenje poslovanja firme, te članovima projektnih timova unutar organizacije ili pojedine organizacijske jedinice.
- Svim korisnicima koji svakodnevno obrađuju i koriste podatke u bilo kojem obliku tabličnog prikaza (spreadsheets).
- Kao i svim osobama koje žele naučiti koristiti korisne osnovne i napredne opcije Microsoft Excela i na temelju naučenog unaprediti vlastito poslovanje.
Način izvođenja seminara:
- Kratko uvodno predavanja i nakon toga praktičan rad na računalu u Microsoft Excel alatu.
- Praktičan rad na računalu sa praktičnim primjerima.
- Svaki polaznik će naučiti koristiti demonstrirane funkcionalnosti.
- Izrađene primjere polaznici će po završetku seminara moći koristiti dalje u svom praktičnom radu sa Excel alatom.
Potrebna predznanja: Osnovno znanje rada u MS Windows okruženju i Microsoft Office programskom paketu sa naglaskom na korištenje osnovnih naredbi i opcija u Microsoft Excelu.
Važna napomena: na seminar je potrebno doći sa vlastitim laptop računalom i instaliranim minimalno Microsoft Office 2016 programskim paketom.
Predavač: mr. sc. Franjo Borović
Prijavite se putem linka!
Cijena sudjelovanja iznosi 320 EUR + PDV.
Ukoliko se prijavite do 14 dana prije održavanja seminara, ostvarujete:
- 15% popusta na redovitu cijenu za jednu prijavu
- 25% popusta na redovitu cijenu za dvije prijave iz iste kompanije
- 2 + 1 gratis na redovitu cijenu za prijave iz iste kompanije
Popusti se ne zbrajaju!